conversie meten google analytics

Conversie Meten in Google Analytics - PAY.

CONVERSIES METEN IN GOOGLE ANALYTICS

Als webwinkel wil je natuurlijk groeien en meer omzet behalen. Door conversies te meten in Google Analytics krijg je al een beter beeld in wat werkt, wat bezoekers overhaalt om iets te kopen, of waarom ze juist afhaken. Dit kan je helpen om je webshop verder te optimaliseren. Maar wanneer het gaat om het aantal daadwerkelijke verkopen die door bezoekers worden gedaan, meet Google Analytics niet altijd de juiste hoeveelheid.

feature_pay_google_analytics.jpg

Het liefst wil je dat de transactiedata in Google Analytics overeenkomt met de data in de backend van je webshop. Helaas is dit vaak niet het geval. Zo blokkeert een groot gedeelte van de bezoekers de trackingcookies, of stuiten ze bij een betaling op de betaalpagina van een bank. Hierdoor wordt er geen data verzameld en is het haast onmogelijk om de conversie te meten - haast, want PAY. heeft hier een oplossing voor bedacht! Wij stellen je graag voor aan onze nieuwe innovatieve feature: Google Analytics Sync.

Exact conversies meten dankzij Google Analytics Sync

Wie koopt wat en voor welk bedrag? Dit kun je natuurlijk zien in de backend van je webshop. Mocht je je afvragen hoe die bezoeker bij je webshop is gekomen, dan kun je dit terugvinden in Google Analytics. En zou je ook nog eens precies willen weten met welke advertentie de bezoeker de webshop in gelokt is, dan vertelt Google Analytics dat dankzij onze tool.

Wanneer je gebruik maakt van een Payment Service Provider met een groot aantal betaalmethoden zoals PAY. is het soms lastig exacte conversies te meten. Elke betaalmethode of iDEAL-bank heeft weer haar eigen manier van transacties afhandelen. Door middel van Google Analytics Sync zie je precies waar een conversie vandaan komt. Of je bezoeker nu op een linkje heeft geklikt in jouw email, op één van jouw advertenties in Google, of via jouw social media post op de website is beland, na iedere successvolle betaling komen de transactiegegevens in jouw Analytics account terecht. Exact conversies meten in Google Analytics wordt zo een stuk gemakkelijker.

Hoe werkt het?

Per dienst of website kan je binnen het PAY. Admin Panel jouw analytics tracking-id toevoegen, zodat Analytics niet meer afhankelijk is van een conversiepixel of het bezoeken van de bedankpagina. Uiteraard wordt alle privacygevoelige informatie uit deze gegevens gefilterd en worden enkel zaken zoals transactie Id, bestelnummer, productdata en betalingswijze teruggekoppeld.

Google-Analysis.png
Beschikbaarheid

De optie 'Google Analytics Sync' is beschikbaar vanaf het Professional pakket.

Kosten

Voor de feature 'Google Analytics Sync' worden geen kosten in rekening gebracht.

Meer informatie over onze pakketten of direct registreren?

xs Pioneer Niet beschikbaar
xs Professional Beschikbaar
xs Business Beschikbaar
xs Corporate Beschikbaar

meer features

Creditcard betaalscherm
Creditcard betaalscherm

Personaliseer jouw creditcard betaalscherm.

Betaallinks
Betaallinks

Genereren en versturen van dynamische betaallinks

Doneren
Doneren

Ontvang donaties via het responsive donatiescherm

conversie meten google analytics
conversie meten google analytics

Voor veel webwinkels een lastig punt: conversies meten. Met de Google Analytics Sync van PAY. kun je gemakkelijk exacte conversies meten in Google Analytics.

Wij helpen jou graag verder

Neem snel en eenvoudig contact met ons op.
PAY. maakt gebruikt van cookies voor een goede gebruikerservaring, statistisch inzicht, monitoring van onze techniek en voor het afspelen van video.