Zoeken
Sluiten
Google Analytics Sync

Conversie meten met een grotere nauwkeurigheid.

Het liefst wil je dat de transactiedata in Google Analytics overeenkomt met de data in de backend van je webshop. Helaas is dit vaak niet het geval. Een groot aantal webbezoekers blokkeert de trackingcookies, of deze functie wordt gesloten bij een betaling op de betaalpagina van een bank. Hierdoor is het lastig Google Analytics inzichten te linken aan daadwerkelijke aankopen, en dus conversies. Daarom biedt Pay. Google Analytics Sync.

google pay
Google-Analytics
Google Analytics Sync.

Wie koopt wat en voor welk bedrag? Dit kun je zien in de backend van je webshop. Mocht je je afvragen hoe die bezoeker bij je webshop is gekomen, dan kun je dit terugvinden in Google Analytics. En zou je ook nog eens precies willen weten met welke advertentie de bezoeker de webshop in gelokt is, dan vertelt Google Analytics dat dankzij onze tool.

Elke betaalmethode of iDEAL-bank heeft weer haar eigen manier van transacties afhandelen. Door middel van Google Analytics Sync zie je precies waar een conversie vandaan komt. Of je bezoeker nu op een linkje heeft geklikt in jouw email, op één van jouw advertenties in Google, of via jouw social media post op de website is beland, na iedere successvolle betaling komen de transactiegegevens in jouw Analytics account terecht.

Hoe werkt het?

Per verkooplocatie kan je binnen het Pay. Admin Panel jouw analytics tracking-id toevoegen, zodat Analytics niet meer afhankelijk is van een conversiepixel of het bezoeken van de bedankpagina. Uiteraard wordt alle privacygevoelige informatie uit deze gegevens gefilterd en worden enkel zaken zoals transactie Id, bestelnummer, productdata en betalingswijze teruggekoppeld.

Let op: vanaf 1 juli 2023 migreert Google Analytics naar Google Analytics 4. Om deze transitie voor te zijn is het handig om de GA-4 property alvast te activeren in het Pay. Admin Panel.

Meer features van Pay.

Icon 1

Uitgebreide rapportages

Verhoog je conversie met de inzichten en rapportages van Pay. Alle data die je nodig hebt met uitgebreide filter- en zoekopties.

 

icon 2

Recurring payments

Terugkerende betalingen voor abonnementen en lidmaatschappen zet je eenvoudig klaar met de recurring payments feature van Pay.
icon 4

Conversie optimalisatie

Google Analytics Sync van Pay. zorgt dat de transactiedata in Google Analytics gesynchroniseerd wordt met de data in de backend van je webshop.
icon-24

Pay by link

Genereer betaalverzoeken en stuur ze naar je klant, direct vanuit het Pay. admin panel. Zo kunnen klanten zelf een betaalmethode kiezen.

Registreer nu en ontdek de voordelen van Pay.

Regel direct al je online en in-store betalingen.
laptop
Default CTA icon Ontvang al binnen 15 minuten online en in-store betalingen via het Pay. platform.
Default CTA icon
Alle betaalinformatie op één platform: online, in-store en omnichannel.
Default CTA icon
Maximaal inzicht in je betaalverkeer via uitgebreide rapportages