Nieuws

Retourpinnen: dé must voor jouw fysieke winkel

Retourpinnen: dé must voor jouw fysieke winkel

Stort direct het geld terug op de pinpas van je klant

De fysieke winkels en eCommerce dienstverlening worden tegenwoordig steeds meer met elkaar verweven. Daar speelt PAY. graag op in. Als je naast je webshop ook een fysiek verkooppunt hebt, zoals een winkel of afhaalpunt, wil je uiteraard dat jouw klanten ook hier zorgeloos kunnen betalen. Via je PAY. account kun je pinbetalingen aan je betaalmogelijkheden toevoegen om zo jouw klanten nog beter van dienst te zijn. Klanten met verschillende (internationale) bankpassen kunnen veilig en eenvoudig afrekenen in jouw winkel. Naast alle betalingen in je online winkel kun je nu ook alle betalingen van je fysieke winkel in één overzicht in je PAY. account zien.


Retourpinnen_01-1.png

 

Een mooie toevoeging hierin is het retourpinnen. Is je klant niet helemaal tevreden over zijn/haar aankoop en brengt hij/zij het product terug naar de winkel, dan kun je vanaf nu de klant terugbetalen via retourpinnen. Door deze manier van terugbetalen aan te bieden, bied jij jouw klant een gemakkelijke en gebruiksvriendelijke manier om aankopen te retourneren. Jouw klant brengt een met pinpas betaalde aankoop terug naar de winkel en jij voltooit de retourbetaling via jouw kassasysteem en pinterminal.

Hoe werkt retourpinnen?

Retourpinnen is een omgekeerde pintransactie waarbij jij als winkelier elektronisch geld teruggeeft aan jouw klant. Het is simpel: jouw klant stopt zijn pinpas in een pinterminal en jij stort het bedrag terug op de bankrekening van de klant. Retourpinnen kan niet contactloos en verloopt volgens onderstaande stappen:

  1. Je start de retourpintransactie met behulp van het kassasysteem.
  2. Je checkt of de originele betaling(en) met een pinpas zijn voldaan.
  3. Jouw klant steekt zijn pinpas in de pinterminal en bevestigt het transactiebedrag van de retourpintransactie.
  4. De boodschap ‘teruggave’ of ‘terugbetaling’ wordt getoond op het display van de pinterminal. Vervolgens print het kassasysteem een transactiebon uit.
  5. Jouw klant krijgt een ondertekende retourpinbon mee als bewijs van de terugbetaling. De terugbetaling vindt de volgende werkdag plaats.
Retourpinnen_02.png

De voordelen op een rij

  • Snel, gemakkelijk, veilig én klantvriendelijk
  • Zowel voor jouw zakelijke als particuliere klant
  • Snellere doorstroming bij de kassa
  • Minder administratieve lasten
  • Snel te integreren via PAY.
  • Bedragen staan de volgende werkdag op de bankrekening van jouw klant bijgeschreven

Heb je behoefte aan meer informatie over retourpinnen? Neem dan contact met ons op via sales@pay.nl of telefonisch via 088-88 666 66 en één van onze specialisten helpt jou graag verder.

Laatste nieuws over retourpinnen
Webwinkels meer dan ooit nalatig bij verplichte terugbetaaltermijn
Lees meer
Terugboeking bij retour zoals het hoort
Lees meer
PAY. maakt gebruikt van cookies voor een goede gebruikerservaring, statistisch inzicht, monitoring van onze techniek en voor het afspelen van video.