Nieuws

Partner van de maand maart: ELISA

‘Social Commerce’ met ELISA: direct verkopen via jouw social media kanalen!

Datum: 22 Maart 2022

ELISA.png

Stap met ELISA in de wereld van ‘social commerce’: je social media wordt naast een inspiratiebron nu ook een dynamisch en interactief 24/7 saleskanaal waarop jouw klanten makkelijk en met plezier kunnen shoppen. Dankzij de slimme techniek achter ELISA laat je jouw klanten direct producten op foto’s en in (live) videos op jouw socialmedia­kanalen bestellen en betalen.

Elisa-Step-3-animation-combined-compressed.gif

E-commerce trend en nieuwe standaard onder retailers

Verkopen via social media is eigenlijk nog heel omslachtig – daar kwamen de Scandinavische oprichters van ELISA achter toen COVID-19 toesloeg. In hun familiebedrijven (retail) zagen zij de dramatische impact van het niet meer ‘face to face’ kunnen ontmoeten van klanten en verkopen op locatie. Veel retailers waren op zoek naar een manier om ondanks COVID-19 maatregelen toch op een persoonlijke aan hun klanten te kunnen verkopen. En uit deze behoefte is ELISA geboren, met groot succes. Een nieuwe tool waarmee winkeliers via social media in contact komen met hun klanten, hen kunnen inspireren en hen kunnen laten bestellen én betalen.

“Social commerce is nog relatief nieuw, maar wordt al snel de standaard onder retailers. Retailers die nú instappen zijn hun concurrentie al een paar stappen voor. Kleine en middelgrote retailers krijgen hiermee weer een kans zich te onderscheiden van de grote platformen. Die beweging moeten wij – ELISA en PAY. – als techbedrijven faciliteren en stimuleren. ”, zegt Joris Volmering, Business Development Manager bij ELISA.

Méér views, méér interactie, hogere conversies en lagere retouren

Met live shopping kunnen retailers producten verkopen via live-streams op social media. Zo komen consumenten terecht in een dynamische, informatieve en interactieve shopervaring. Tijdens een live-stream kunnen retailers namelijk producten tentoonstellen alsof je face-to-face advies krijgt, maar dan met alle gemakken van een onlineervaring. Live shopping is een unieke tool die de diepe sociale en interactieve ervaring van persoonlijk winkelen kan nabootsen. Winkeliers kiezen voor live shopping met ELISA om zich op een persoonlijke manier nóg beter te kunnen onderscheiden.

Joris Volmering zegt hierover het volgende: “Wij geloven dat daar waar de mensen zijn je het meest efficiënt kunt verkopen. Daarom is het veel effectiever om de consument direct via social media de aankoop te laten doen dan deze eerst naar een andere website te leiden om daar een video te bekijken.”

Nikki_screenshot_blurrednames.png

De ELISA-robot maakt ‘social commerce’ voor retailers makkelijk en overzichtelijk

De ELISA-robot en het doorontwikkelde platform met veel automatiseringsfuncties zorgen er tijdens de live shopping sessies voor dat consumenten direct kunnen betalen, orders automatisch worden geregistreerd, berichten kunnen worden verstuurd en nog veel meer. Hiermee onderscheidt ELISA zich ten opzichte van de concurrentie.

PAY. zorgt in het ELISA platform voor de betaalkoppeling

Zo kunnen consumenten vanaf jouw social media direct een bestelling plaatsen en in-app betalen. ELISA en PAY. zorgen samen voor een soepele en ononderbroken winkelervaring op social media, met een hogere conversie als resultaat.
“In Nederland is online verkopen zonder PSP-integratie ondenkbaar. Daar helpt PAY. ons enorm. Onze klanten kunnen in principe nú een account openen en meteen beginnen met verkopen. Het goedkeuringsproces kan dan achteraf plaatsvinden. Dat is voor onze klantengroep erg belangrijk. Daarnaast speelt het gemak van het onboarden van nieuwe klanten een belangrijke rol. PAY. biedt mogelijkheden om dit te optimaliseren zodat we de drempel kunnen verlagen. Onze klanten kunnen zo snel starten met ‘social commerce’ en genieten van alle voordelen die het biedt!” aldus Joris Volmering over de partnership tussen PAY. en ELISA.

 

 

Hierom kies je voor ELISA en PAY.


  • ‘On-social’: direct op je social media kanaal verkopen
  • De nieuwste trend op het gebied van e-commerce
  • Snel en direct starten met verkopen
  • Geschikt voor alle soorten retailers, van klein tot groot
  • Geen webshop nodig



  • Simpele onboarding
  • Geen hoge vaste kosten
  • ELISA en PAY. denken mee en helpen je processen te optimaliseren
  • Wel een webshop? ELISA integreert met alle grote e-commerce platformen
partner%20van%20de%20maand%20badge.png

In de rubriek 'partner van de maand' licht PAY. iedere maand een partner uit. Dit doen wij door samenwerkingen aan het licht te brengen die misschien op het eerste gezicht niet zo vanzelfsprekend lijken. En dat is het met payments: het is een wereld die zich verder uitstrekt, voorbij de financiële sector. Wil je ook partner van de maand worden? Neem contact met ons op via marketing@pay.nl.

Eerdere partners van de maand

Partner van de maand februari: SERA
Lees meer
Partner van de maand januari: LOYYO
Lees meer
Partner van de maand december: LeisureKing
Lees meer
PAY. maakt gebruikt van cookies voor een goede gebruikerservaring, statistisch inzicht, monitoring van onze techniek en voor het afspelen van video.