Nieuws

Klarna introduceert Betaal in 3 delen, zonder rente!

Klarna introduceert Betaal in 3 delen, zonder rente!
Datum: 11 januari 2022

Een soepele shopbeleving creëren voor jouw klanten, dat is Klarna's motto. Na betaaloplossingen Betaal nu en Betaal later introduceert Klarna Betaal in 3 delen om te voldoen aan de vraag van consumenten voor meer flexibiliteit bij het afrekenen van online aankopen. Ook zal vanaf vandaag voor Nederlandse consumenten Betaal later in 14 dagen voortaan aangeboden worden als Betaal later in 30 dagen. Voor Belgische consumenten wordt Betaal later in 14 dagen voortaan Betaal later in 21 dagen.

Wat is Betaal in 3 delen?

Klarna’s Betaal in 3 delen is een alternatief voor traditioneel krediet zonder rente, waarbij klanten in 3 gelijke delen hun bestelling kunnen betalen. De betalingen worden automatisch iedere 30 dagen afgeschreven van de geregistreerde creditcard of gekoppelde bankrekening tot de bestelling volledig is afbetaald.








Klarnalogometslogan.jpg

Boost jouw business met Klarna’s Betaal in 3 delen

Met het aanbieden van meerdere betaalmethoden in jouw webshop vergroot je dan aankoopkans enorm. 78% van de shoppers vindt het namelijk belangrijk om een voorkeursbetaalmethode te kunnen kiezen bij het shoppen. En precies dát doe je wanneer je Klarna’s Betaal in 3 delen aanbiedt; je geeft jouw klanten betaalvrijheid.

App betaalmethode Klarna

De voordelen

  • Verhoogde conversie & orderwaarde
    Klarna onthoudt klantgegevens voor gebruiksgemak en voor conversieverhoging. Doordat Klarna’s Betaal in 3 delen het aantal gegevens aanpast aan het risico, verhoogt de conversie in jouw check-out evenals de gemiddelde orderwaarde aanzienlijk!
  • Terugkerende klanten Als je naast Betaal in 3 delen ook Betaal nu en Betaal Later aanbiedt, geef je jouw klanten de keuze om te betalen op de manier waarop zij dat willen. Dat wekt niet alleen vertrouwen, maar leidt gegarandeerd ook tot terugkerende (blije) klanten én herhaalaankopen.
  • Stijging van websitebezoeken
    Met Betaal in 3 delen neemt het verkeer naar je website toe. Een mooi extraatje: klanten die bekend zijn met Klarna en gewend zijn Klarna te gebruiken, gaan vaker op zoek naar winkels die de betaalmethoden van Klarna aanbieden.

Belangrijk: Enkel merchants die ook Betaal Later aanbieden in hun webshop kunnen gebruik maken van Betaal in 3 delen (met een minimaal verkoopbereik vanaf € 35,- tot maximaal € 4.000,- per aankoop). Of Betaal in 3 delen een beschikbare betaalmethode is voor de consument, hangt ook af van de consument.

Hoe werkt het?

  1. Jouw klant kiest bij het afrekenproces voor Klarna’s Betaal in 3 delen.
  2. Voordat jouw klant het betaalproces kan voltooien, wordt hij gevraagd om voor het afronden van de bestelling specifieke klantinformatie in te vullen. Dit proces wordt doorlopen met behulp van een eenvoudige ID-verificatie.
  3. Vervolgens wordt jouw klant gevraagd om de bankrekening te koppelen of om een creditcard of betaalpas toe te voegen. Dit proces hoeft maar één keer te worden doorgelopen - wanneer de betaalkaart is gekoppeld, kan de consument dit terug vinden in de Klarna app. Klarna laat de klant direct weten of hij in aanmerking komt om in termijnen te betalen.
  4. Nadat deze stappen zijn doorlopen, brengt Klarna de eerste termijn van de betaling direct in rekening.
  5. Jouw klant ontvangt een bevestiging via de e-mail met een schema voor de resterende termijnbetalingen. Deze kunnen in drie gelijke delen worden betaald over een periode van 3 maanden. Ook kan jouw klant ervoor kiezen om het resterende bedrag vervroegd of in één keer te betalen.

App betaalmethode Klarna

Meer weten over Klarna?

Ben je benieuwd naar mogelijkheden van Klarna’s Betaal in 3 delen via PAY? Neem voor meer informatie contact met ons op
via sales@pay.nl of telefonisch via 088-88 666 66 en één van onze specialisten helpt je graag verder.


klarna-icon.png

 

Over Klarna

Klarna is actief in 19 landen, kent meer dan 90 miljoen eindklanten en werkt met meer dan 250.000 (web)shops samen. De achteraf betaalmethode biedt haar dienstverlening aan consumenten en retailers waar thema’s zoals social shopping en persoonlijke financiën centraal staan. Klarna werd opgericht in 2005 in Stockholm en bundelde in 2014 met SOFORT als de Klarna Group.

Door Klarna via PAY. aan te bieden in jouw webshop, creëer je niet alleen een frictieloze klantervaring, maar verhoog je ook gegarandeerd de conversie en boost je jouw gemiddelde orderwaarde.

Laatste nieuws over Klarna

Ontdek hoe jouw klanten tijdens deze feestdagen hun geld uitgeven
Lees meer
Met Klarna en PAY. creëert Tuinmeubelen.nl een soepele en naadloze shopbeleving
Lees meer
Klarna betreedt officieel de Belgische markt met ‘Betalen binnen 21 dagen’
Lees meer
PAY. maakt gebruikt van cookies voor een goede gebruikerservaring, statistisch inzicht, monitoring van onze techniek en voor het afspelen van video.