Nieuws

Klarna betreedt officieel de Belgische markt met ‘Betalen binnen 21 dagen’

Klarna betreedt officieel de Belgische markt met ‘Betalen binnen 21 dagen’

Met de lancering van ‘Betalen binnen 21 dagen’ betreedt Klarna officieel de Belgische consumentenmarkt. De nieuwe en gegarandeerde betaaloplossing stelt consumenten in staat om aankopen met het ‘try before you buy’ principe aan te schaffen. Dit kunnen shoppers online of met behulp van de Klarna-app binnen 21 dagen rente -en kosteloos doen.


Klarnalogometslogan.jpg

Klarna_pool1.png

Vlotter online shoppen

De retailsector verandert razendsnel door de stijgende verwachtingen van Belgische consumenten. Meer dan ooit rekenen zij op een transparante en efficiënte service die afgestemd is op hun dagelijkse behoeften. Sebastian Siemiatkowski, CEO en medeoprichter van Klarna: ‘‘Wij zijn ervan overtuigd dat de toekomst van de retail high tech en high touch combineert. Hoe en wanneer consumenten ook willen shoppen en betalen, wij moeten voor hen klaarstaan. Daarom richten we ons op unieke oplossingen waarmee consumenten het heft in handen nemen en shoppen zoals hen dat past.’’

Achteraf betalen met Klarna in België is vanaf nu mogelijk bij grote webwinkels zoals H&M, A.S. Adventure en Omoda. Binnenkort volgen er meer retailers. Klarna wil met haar betaaloplossing consumenten een gebruiksvriendelijke online shopbeleving aanbieden waardoor zij aankopen flexibel, eenvoudig en veilig online kunnen betalen.

Wilko Klaassen, Klarna-directeur voor België en Nederland:

Het aanbieden van een goede gebruikservaring is voor veel retailers een grote uitdaging. De consument wil graag online iets kopen, maar gaat er uiteindelijk niet mee door vanwege lange of ingewikkelde check-outprocessen, extra kosten, of een gebrek aan bereidheid om online te betalen voor iets wat misschien nooit geleverd wordt of de verwachtingen niet inlost. Daarom introduceren we onze betaaloplossingen met veel enthousiasme ook in België. Dat doen we met een lokaal team en kantoor in Brussel. Onze topprioriteit is retailers helpen de vruchten te plukken van de toenemende e-commerce en op lange termijn een trouwe basis van tevreden klanten op te bouwen.’’

Klarna whitepaper over de psychologie van e-commerce in België

Door het dynamische aanbod van fysieke winkels heeft België de e-commerce maar langzaam omarmd. Maar een nieuwe generatie consumenten die op zoek is naar waardevolle artikelen en een grotere keuze verlegt de focus naar online shoppen. Hoe vind je de klik en aansluiting bij deze virtuele shoppers? Waar moet je beginnen? Je leest er alles over in de Klarna whitepaper.

Bedrijfsnaam fout
Voer jouw naam in.
E-mailadres foutief
Telefoonnummer foutief

Over Klarna

Klarna maakt online shoppen smoooth. Klarna werd in 2005 opgericht in Stockholm en is het grootste private fintechbedrijf in Europa. Klarna bedient ruim 85 miljoen consumenten en werkt samen met meer dan 200.000 retailers. Wereldwijd biedt Klarna een breed scala aan producten voor betalen, winkelen en persoonlijke financiën. Het doel is mensen vlotter online en in fysieke winkels te laten shoppen, bijvoorbeeld met mogelijkheden om pas na aankoop te betalen, betaaloplossingen in de winkel en een nieuwe direct-to-consumer-app.

Voordelen van Klarna BE betaal later in 21 dagen:

  • Een lokaal team om Belgische merchants te ondersteunen
  • Een lokaal kantoor met tweetalig support: Vlaams en Frans
  • Try before you buy, ontvang een artikel voordat je betaalt.
  • Geen extra kosten wanneer je tijdig betaalt.
  • Heldere en simpele e-mail herinneringen
  • Aankoopbescherming voor de consument
  • Betaalgarantie voor de merchant
image

Wil je Klarna activeren als betaalmethode in jouw webshop?

Neem contact met ons op via sales@pay.nl of telefonisch via 088-88 666 66 en één van onze specialisten helpt jou graag verder.

Laatste nieuws over Klarna

Klarna platformupdate
Lees meer
Vrij, vertrouwd en moeiteloos: achteraf en gespreid betalen
Lees meer
Nieuwe achteraf betaalmethode Klarna vanaf nu beschikbaar
Lees meer
PAY. maakt gebruikt van cookies voor een goede gebruikerservaring, statistisch inzicht, monitoring van onze techniek en voor het afspelen van video.