Nieuws

VanSprint: ‘‘Dankzij PAY. is onze online zichtbaarheid naar een nóg hoger niveau getild’’

VanSprint: ‘‘Dankzij PAY. is onze online zichtbaarheid naar een nóg hoger niveau getild’’
Datum: 08 september 2021

vansprint_logo.png

Het idee van VanSprint is ontstaan tijdens de lockdown van 2020. Een groep vrienden die een passie deelt voor e-commerce en elektrische fietsen kwam op het idee om online e-bikes te verkopen. Soufiane Achoui, COO van VanSprint: ‘‘We houden van fietsen...maar niet wanneer we twee volle tassen met boodschappen moeten meesjouwen. Of wanneer we een belangrijke vergadering hebben en de zweetvlekken proberen te verbergen,’’ vertelt hij. ‘‘Met een e-bike kun je boodschappen doen alsof je in een batmobile zit. We willen deze ervaring delen met iedereen in Europa en daarom zijn we VanSprint begonnen.’’

VanSprint_image01.jpg

VanSprint ❤️ e-bikes

Dat VanSprint een grote passie voor e-bikes deelt, is te zien in hun webshop. Als e-bike specialist verkopen ze verschillende elektrische dames en heren fietsen van verschillende merken. Denk hierbij aan fietsenmerken BadBike, Coh&Co, Econic One, PHATFOUR en nog veel meer. ‘‘Bij VanSprint leveren we alleen de beste selectie van fietsen én fietsaccessoires aan onze klanten,’’ vertelt Soufiane. ‘‘Je ziet dat bijna iedere Nederlandse e-bike retailer dezelfde Nederlandse fietsmerken - met af en toe een Duits fietsmerk ertussen - verkoopt. Wat ons onderscheidt van onze concurrenten is dat wij merken vanuit heel Europa en uit iedere prijsklasse verkopen. Onze klanten stellen dat op prijs, ze hebben hierdoor een erg breed aanbod van e-bikes waar ze uit kunnen kiezen.’’

Maar niet alleen op productniveau wilde VanSprint voldoen aan de behoeften van haar klanten. Voordat VanSprint zich als klant aansloot bij PAY, werkte de e-bike specialist voornamelijk met iDEAL en creditcard. ‘‘Maar op betaalgebied viel er nog heel wat te winnen. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een andere Payment Service Provider die op dat gebied volledig aansluit op onze behoeften en de behoeften van onze klanten’’ vult Soufiane aan.

Alle (inter)nationale betaalmethoden onder één dak

VanSprint verkoopt e-bikes die doorgaans uit een hogere prijsklasse komen. En juist om die reden zijn klanten bij de aankoop huiveriger om vooraf een paar duizend euro te betalen. Soufiane: ‘‘We zochten naar mogelijkheden om die ‘huiverigheid’ bij klanten weg te nemen.’’ Al snel ging VanSprint in gesprek met betaaloplossingen die achteraf en/of gespreid betalen aanbieden. Zo kwam Soufiane in aanraking met AfterPay en SprayPay. ‘‘Deze betaaloplossingen waren erg te spreken over PAY. Daarnaast kwamen we er bij VanSprint achter dat PAY. Preferred Technology Partner van Shopware 6 is, daar draait onze webshop op! We besloten VanSprint direct aan te sluiten bij PAY.’’

Volgens Soufiane is PAY. behalve een erg gedreven en betrouwbare Payment Service Provider een partij die zich sterk onderscheidt door diverse (inter)nationale betaalmethoden aan te bieden: ‘‘PAY. trok ons aan omdat ze sterk zijn in achteraf en gespreid betaalmethoden zoals AfterPay, in3 en SprayPay, maar ze bieden ook veel andere betaalmethoden aan zoals Bancontact en betalingen via creditcards.’’

Sinds we live zijn gegaan met PAY. hebben we een directe toename in conversie en voltooide betalingen gezien. Vanaf dag één maken onze klanten gebruik van de betaalmethoden van PAY.
VanSprint_image02.jpg

Het belang van online en offline aanwezigheid

Wanneer je een onderneming start en de e-commercemarkt betreedt, is het in stand brengen en in stand houden van de online aanwezigheid van jouw onderneming een belangrijk onderdeel voor verdere groei. VanSprint weet dat als geen ander: ‘‘Onze online aanwezigheid wordt, samen met onze groei, met de dag belangrijker. PAY. speelt daar een sleutelrol in door achteraf en gespreid betaalmethoden aan te aanbieden’’ aldus Soufiane. Maar behalve online zichtbaarheid, wil de e-bike specialist ook de offline (‘fysieke’) aanwezigheid verder uitbreiden door servicecentra te openen waar klanten hun elektrische fiets kunnen bekijken. Soufiane vult aan: ‘‘Deze servicecentra zullen qua gebruikservaring naadloos aansluiten op onze webshop. Klanten kunnen straks gebruik maken van verschillende diensten die we zullen aanbieden, waaronder click-and-collect of het maken van een online reservering voor een testrit. We gaan nog meer inzetten op service, dat is waar VanSprint online al het onderscheid in maakt. En nu willen we die ervaring ook offline doortrekken.’’

Als webshop heb je geen tijd om te wachten en PAY. begrijpt dat. De onboarding van VanSprint bij PAY. was zo gedaan. We moesten een paar documenten in het Admin Panel uploaden en klaar! We konden direct betalingen ontvangen, gebruik maken van verschillende integraties en we hadden ook direct toegang tot ongekend goede support en ondersteuning.

Meer weten over onze betaaloplossingen?

Neem voor meer informatie contact met ons op via sales@pay.nl of telefonisch via 088-88 666 66 en één van onze specialisten helpt je graag verder.

Laatste nieuws over PAY. klantcases

Webshop-outlet.nl: ''Met PAY. is ongekend veel mogelijk op het gebied van betalingen''
Lees meer
Voor (inter)nationale uitbreiding kiest MamaLoes ook bij de overstap naar Shopware 6 voor PAY.
Lees meer
Cameraland: ‘‘Met PAY. en MplusKASSA creëren we de optimale offline klantbeleving’’
Lees meer
PAY. maakt gebruikt van cookies voor een goede gebruikerservaring, statistisch inzicht, monitoring van onze techniek en voor het afspelen van video.